Uw succes als adviseur hangt sterk af van de mate waarin anderen uw uitgangspunten delen en gevoelig zijn voor uw argumentatie. Vertrouwen winnen en vasthouden en gezien worden als 'probleem-oplosser' zijn hierbij sleutelfactoren. Wat bepaalt in de beleving van anderen dat adviezen motiveren en worden opgevolgd? Hoe wordt u een vertrouwde adviseur?

De adviseur naar wie geluisterd wordt en voor wie anderen open staan:
  • Plant zijn gesprek zo dat alle belangrijke aspecten aan bod komen
  • Bepaalt vooraf aan het gesprek de structuur, is voorbereid met relevante informatie en mogelijke voorstellen
  • Bouwt aan relaties met anderen door uitgangspunten te onderzoeken en op belangen te concentreren
  • Bouwt consequent aan een relatie op basis van vertrouwen en ziet problemen en oplossingen vanuit verschillende perspectieven
  • Scheidt mensen van problemen, blijft gefocusd op de behoeften van de ander, vraagt, vraagt door en luistert
  • Kan zijn eigen ideeŽn en adviezen helder presenteren en spreekt behoeften en gevoelens uit
  • Gaat repectvol met anderen om en toont empathie
  • Blijft objectief in het bespreken van oorzaken, gevolgen en oplossingen
  • Stelt zich flexibel op en is bereid zijn mening te herzien
Hoe u zich in u gedrag nog meer empathisch en flexibel kunt opstellen en als adviseur persoonlijk of zakelijk meer voor anderen kunt betekenen komt ruimschoots aan bod bij de training KEEP Connecting People®. Daarnaast is het mogelijk tijdens thematrainingen uw programma zo samen te stellen dat u maximaal rendement haalt uit uw beschikbare tijd en budget.
© 2010-2012 KEEPCompanyCoaching.nl
Ontwikkeld door CuSo Interactive